Trainingul profesorilor de biologie
Conform planului de activitate al DÎ a CR Ocniţa, la data de 24 martie 2017, în incinta gimnaziului Grinăuţi-Moldova, s-a desfăşurat seminarul teoretico – practic al profesorilor de biologie din raionul Ocniţa cu tematica: ,, Organizarea activităţilor elevilor la lecţiile de biologie, îmbinând raţional formele de activitate individuale, în grup cu cele frontale ”. Seminarul s-a realizat conform programului de lucru în trei etape.
În debutul atelierului de lucru cu un cuvânt de salut a venit doamna Ecaterina Sturzinschi, metodist Dî a CR Ocniţa.Ea a urat participanţilor o zi plină de succese şi un schimb activ de experienţă.
Apoi domnul Perepecichin Iurii, şeful Comisiei raionale a profesorilor de biologie a dat citire agendei atelierului de lucru.
Următoarea etapă a seminarului a constituit-o prezentarea rapoartelor de atestare a doamnelor Suhareva Marina profesoară de biologie în gimnaziul ,,Olga Cobîlenscaia”,Unguri şi Sorbală Nadejda din gimn.Sauca, candidate la confirmarea gradului didactic doi.
A fost prezentată o oră publică de către Bobeico Tatiana, profesoară de biologie în gimn.Grinăuţi-Moldova.Subiectul lecţiei a fost : ,,Sistemul circulator”. S-a pus accentul pe îmbinarea raţională a formelor de activitate individuale, în grup, frontale şi formarea de competenţe pentru prezent şi viitor.
Ulterior s-a debrifat ora asistată.Pentru aceasta s-a oferit mai întâi cuvântul doamnei Bobeico Tatiana, care a analizat autocritic desfăşurarea lecţiei, menţionând reuşitele acestei ore.
Cu o analiză a acestei lecţii au venit şi profesorii prezenţi la această lecţie.S-a menţionat îmbinarea reuşită a diferitor forme de activitate atât în grup şi frontale, cât şi individuale.La activitatea asistată elevii au fost puşi în situaţii de problemă, în deosebi a plăcut tuturor originalitatea experimentului utilizat.
Totodată pentru o exemplificare mai bună a îmbinării raţionale a formelor de activitate individuale, în grup cu cele frontale, dna Bobeico Tatiana a prezentat din practica sa metode şi tehnice de încadrare şi susţinere a fiecărui elev la lecţie. Deasemenea profesorii au fost antrenaţi într-un atelier de lucru pentru a discuta şi analiza oportunităţile, temerile, punctele vulnerabile ale activităţii.S-a făcut o comparaţie între procesul de învăţare la adulţi şi la copii.S-au identificat principiile de bază a învăţării şi s-au stabilit regulile de bază a acestui proces.Partea practică a atelierului a fost activitatea în grup conform algoritmului indicat.
În finalul seminarului s-a făcut o sinteză a lucrului desfăşurat în gimnaziul Grinăuţi-Moldova.Activitatea trainingului a fost fost apreciată ca una fructuoasă şi de real folos pentru schimbul de experienţă între profesorii de biologie din raionul Ocniţa. Aducem mulţumire administraţiei gimn.Grinauţi-Moldova şi colectivului de profesori pentru buna organizare şi desfăşurare a seminarului raional.
Bodiu Liliana,
profesoară de biologie
din gimnaziul Gîrbova